یك مسئول عنوان كرد مراحل نهایی حل یارانه بیمه رانندگان جدیدالورود با پیگیری وزیر راه و شهرسازی به گزارش زمین دار شو اصفهان مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از لزوم گسترش سیاست های سیستمی و هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل کالا اطلاع داد. غلامحسین دغاغله در حاشیه جلسه هم اندیشی بررسی مسایل حمل و نقل استان که با حضور نمایندگان کانون ها و انجمن های صنفی کامیونداران استان اصفهان، برگزار شد، اظهار نمود: اصفهان بزرگترین قطب حمل و نقل جاده ای کشور است و این استان از نظر حمل و نقل، رتبه نخست کشور را دارد.وی ضمن اشاره به جلسه ای که با حضور تشکل های صنفی و نمایندگان کامیون داران استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: توقف ناوگان در جاده های بین شهری، مشکلات حق توقف در پایانه های مرزی، مشکلات حمل کالا و ایجاد وقفه در حمل کالا و... همچون مسائل مطرح شده در این جلسه بود و سازمان راهداری هم بنا بر تکلیف قانونی خود وظیفه رسیدگی فوری و حل و فصل این موارد را در دستور کار قرار دارد.به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: براین اساس قرار شد تا چند روز آینده برای رفع برخی این مشکلات تصمیمات اجرایی اتخاذ شود، البته برخی مشکلات همچون تأمین اقلام مورد نیاز ناوگان، لوازم یدکی، روغن موتور، لاستیک و... خارج از حیطه فعالیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خارج است و حل آن در ارتباط با وزارت صمت است.وی در مورد مشکل تأمین روغن موتور کامیونداران نیز، اظهار داشت: در این خصوص پیگیری هایی انجام گرفته و امیدواریم تا چند روز آینده مشکلات تأمین روغن موتور کامیون ها تا حدودی مرتفع شود.دغاغله تصریح کرد: برای رفع مشکلات این صنف و به حداقل رساندن آن همواره جلساتی که به شکل هفتگی به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار می گردد و نمایندگان کانون کامیون داران کشور که عضو استان اصفهان بعنوان قطب حمل و نقل کشور هم هستند، در آن حضور دارند.وی درباره دغدغه سازمان راهداری در بحث اضافه تناژ که باعث خسارت به جاده ها می شود نیز، اظهار داشت: جاده ها بعنوان سرمایه کشور، متعلق به تمام مردم است، ازاین رو مطابق ضوابط تمام بارهایی که بر روی جاده ها تردد می کنند، مکلفند با رعایت ضوابط و مقررات جاده ای بارنامه دریافت کنند، براین اساس سازمان راهداری برای کنترل تردد بدون بارنامه مواردی را در دستور خود قرار داده است.به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی دو سال قبل کنترل های هوشمند و سیستمی از راه دوربین ها و باسکول های توزین در حال حرکت در محورهای مختلف کشور راه اندازی و اجرایی شده و این سیستم در حال توسعه به تمام راه های کشور است، همینطور گشت های مشترک راهداری با تشکل های صنفی با اجازه مقامات قضایی در جاده های کشور کنترل امور حمل و نقل را انجام می دهند و از طرفی پلیس راه هم بر این امر کنترل و نظارت دارد.وی خاطرنشان کرد: قطعا با عنایت به وسعت راه های کشور، کنترل ها باید به شکل سیستمی صورت گیرد تا نظارت درستی داشته باشیم و یکی از دستورالعمل ها و سیاست های سازمان، گسترش سیاست های سیستمی و کنترل هوشمند جاده ها و ناوگان جاده ای است.دغاغله در مورد یارانه های تأمین اجتماعی رانندگان نیز، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در کارگروه حل مسائل حمل و نقل جاده ای به ریاست وزیر راه به شکل هفتگی بررسی شده مسائل در ارتباط با بیمه رانندگان جدید الورود است.وی اظهار نمود: برپایه قوانین، بخشی از یارانه بیمه رانندگان توسط دولت و بخشی توسط رانندگان پرداخت می شود، اما طی دو سال قبل به علت محدودیت اعتبارات رانندگان جدید الورود مشمول این یارانه نشده اند که با پیگیری وزیر راه و جلسات مشترک با سازمان تأمین اجتماعی، شیوه نامه جدید برای رانندگان جدید الورود در دست اقدام و نهایی شدن است. 1399/10/14 01:15:35 0.0 / 5 1011 تگهای خبر: بیمه , جاده , حمل و نقل , راه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط اتمام آزاد راه تهران – شمال از اولویت های دولت چهاردهم است انواع کلایمر و مزایای اجاره آن عرضه بنزین سوپر وارداتی تا آخر سال مشکل تسهیلات مسکن در اسفراین تا ماه آینده برطرف می شود نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۱