راه و مسكن در هفته ای كه گذشت؛ اعلام زمان افتتاح قطار سریع السیر تهران- اصفهان زمین دار شو: به جرات میتوان گفت از مهم ترین اخبار حوزه راه و شهرسازی در یک هفته گذشته خبر ارتحال رستم قاسمی بود. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر؛ مهرداد بذرپاش، وزیر جدید راه و شهرسازی در جلسه رأی اعتماد خود در مجلس شورای اسلامی از نسخه خود برای جهش تولید مسکن رونمایی نمود و اظهار داشت: یکی از مواردی که باید برای آن چاره اندیشی نماییم، احتکار غیرقابل قبول زمین در اطراف شهرهاست. زمانی که در خیلی از محل ها می توانیم الحاق به شهرها داشته باشیم، چرا این کار را انجام نمی دهیم؟ چرا محدوده روستاها را افزایش ندهیم که تنها یک عده صاحب زمین باشند و قیمت روز به روز افزایش پیدا کند و اشخاص دیگر متضرر شوند؟ رستم قاسمی درگذشت رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی بعد از طی یک دوره بیماری بامداد روز پنجشنبه از دنیا رفت. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس، پس از یک دوره تحمل بیماری از دنیا رفت. سال گذشته و چند ماه پس از انتخاب وی به وزارت، نشانه های بیماری در وی ظاهر شد اما او ضمن شروع درمان، وظایف خودرا دنبال می کرد، که از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد. وی از رییس جمهور درخواست نمود با کناره گیری او موافقت کند و بعد از موافقت رییس جمهور با استعفا، بلافاصله وارد پروسه جدی درمان شد. پیشرفت بیماری سرطان به شکلی بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت روز پنجشنبه خانواده و دوستان خودرا سوگوار کرد. وی قبل از این در مسئولیت های گوناگون قبلی در وزارت نفت، قرارگاه خاتم الانبیاء حضور داشت. راهبرد وزیر جدید مسکن؛ مقابله با احتکار زمین و توسعه افقی شهرها وزیر جدید راه و شهرسازی بر لزوم مقابله با احتکار غیرقابل قبول زمین در اطراف شهرها تاکید کرد؛ نگاهی که در امتداد عرضه زمین و توسعه افقی شهرها است. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر جدید راه و شهرسازی در جلسه رأی اعتماد خود در مجلس شورای اسلامی از نسخه خود برای جهش تولید مسکن رونمایی نمود و اظهار داشت: یکی از مواردی که باید برای آن چاره اندیشی نماییم، احتکار غیرقابل قبول زمین در اطراف شهرهاست. زمانی که در خیلی از محل ها می توانیم الحاق به شهرها داشته باشیم، چرا این کار را انجام نمی دهیم؟ چرا محدوده روستاها را افزایش ندهیم که تنها یک عده صاحب زمین باشند و قیمت روز به روز افزایش پیدا کند و اشخاص دیگر متضرر شوند؟ وی در بخش دیگری تصریح کرد: این نسخه من برای همه بخش ها و شهرها نیست، متوجه هستم که الگوی تهران، کلانشهرها و روستاها متفاوت است. دو راهبرد توسعه افقی و الحاق زمین ها به محدوده شهرها و مقابله با احتکار زمین توسط دستگاه های دولتی از محورهای مهم عرضه زمین است. طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۸۱۰۰ هکتار زمین مازاد دستگاه های دولتی شناسایی شده است که بایستی به انتقال اسناد اراضی مازاد دولتی شناسایی شده به سازمان ملی زمین و مسکن اقدام نمایند ولی طبق گفته معاون حقوقی این سازمان تا حالا ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین، یعنی کمتر از نصف مقدار معین، برای انتقال و گرفتن سند در برنامه قرار دارد. بنابر یکی دیگر از ماموریت های بذرپاش تعامل با دستگاه های دولتی برای آزادسازی اراضی شأن بمنظور ساخت مسکن می باشد. بحران فرسودگی؛ مشکل بزرگ وزارت راه وشهرسازی یک اقتصاددان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید به فرسودگی ها رسیدگی کند چونکه این وزارتخانه گرفتار فرسودگی است. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر؛ مهرداد بذرپاش در شرایطی وزیر راه و شهرسازی شد که این وزارتخانه با چالش های زیادی رو به رو است؛ از بحران مسکن تا فرسودگی جاده ها که باید برای صنایع وزیر راه و شهرسازی بدنبال تامین منابع مالی باشد تا بیشتر مشکلات این بحران ها برطرف شود. وحید شقاقی شهری، اقتصاددان درباب اولویت های وزیر جدید راه و شهرسازی در سه سالی که پیش رو دارد به خبرنگار ما اظهار داشت: اقتصاد ایران ۱۲ چالش عمده اقتصادی دارد که دو چالش آن مختص وزارت راه و شهرسازی است. وی در ادامه گفت: بحث فرسایش خاک شهری و جاده ای یکی از چالش ها بوده که در آینده نزدیک تبدیل به بحران اساسی خواهد شد و شهرها و روستاها گرفتار این فرسایش خواهند شد و البته نباید از این گذشت که در چند شهر این مسئله به بحران تبدیل گشته است و بلای جان مردم است، بحث فرسایش خاک موضوعی است که وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت می توانند این مشکل را برطرف ساخته تا این مساله به ابر چالش تبدیل نشود. حذف سوداگران از بازار مسکن بخش مسکن حالا به یکی از چالش های اقتصاد ایران تبدیل گشته است فاصله طولانی قدرت خرید با قیمت مسکن باعث شده است خیلی از خریداران از بازار مسکن خارج شده و تقاضا به بازار اجاره منتقل شود. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر؛ در ایام اخیر تازه ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام گردید که برمبنای آن در آبان ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی به ۴۶۷ میلیون ریال رسیده است. بخش مسکن حالا به یکی از ابرچالش های اقتصاد ایران تبدیل گشته است. فاصله طولانی قدرت خرید با قیمت مسکن باعث شده است خیلی از خریداران بالقوه از بازار مسکن بیرون بروند و در نتیجه فشار بر بازار اجاره فزونی بگیرد. آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان میدهد که در آبان ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در مناطق ۲۲ گانه پایتخت به متری ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که حاکی از افزایش ۶.۸ درصدی نرخ خرید مسکن نسبت به مهر ۱۴۰۱ است. تورم عمومی موجود در کشور همه بازارها را تحت تأثیر قرار داده است و بازار مسکن هم مستثنا از این گرانی ها نیست. تورم در بازار مسکن توأم با رکود بوده است. تورم موجود در کشور همه بخش های بازار مسکن همچون اجاره، خرید و فروش را در برگرفته است و باتوجه به شرایط موجود در این بازار نمی توان انتظار قیمت واقعی را داشت. هواپیماهای ایرباس نیاز به تعمیر دارند عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی از تعمیر اساسی هواپیمای ایرباس ۳۲۰ سری ۲۰۰ به همت متخصصان داخلی آگاهی داد. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، رامین حمزه اظهار داشت: تعمیرات اساسی این هواپیما بیش از ۶ ماه به طول انجامید و بیش از هزار و ۲۰۰ دستورالعمل پروازی منطبق با کتاب های هواپیمای مورد تأیید کارخانه ایرباس انجام شده است. حمزه اضافه کرد: این هواپیما به زودی به چرخه پروازی باز می گردد. عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: برای تعمیر اساسی این هواپیمای ایرباس بیش از دو هزار و ۲۰۰ قطعه تعویض و نصب شده است. حمزه اضافه کرد: این هواپیما که از سال ۹۱ وارد کشور شد به عنوان انبار قطعه استفاده می شد و در سال ۹۹ تصمیم گرفته شد به چرخه پروازی بازگردد اما به علت مشکلات مالی، تعمیرات اساسی با تأخیر مواجه گردید و در نهایت با افزایش درآمد شرکت بیش از ۴ میلیون دلار قطعه مورد نیاز را تامین کردیم. افزایش سرعت ساخت مسکن در بافت های فرسوده محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده درحال تولید و ساخت است که حدود ۷۷ هزار واحد از این میزان با حمایت دولت بوسیله تسهیلات انجام شده است. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، محمد آئینی در یک گفت وگوی تلویزیونی با یادآوری برنامه ریزی برای تولید سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب ساخت و تولید یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم اظهار داشت: ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده درحال تولید و ساخت است که حدود ۷۷ هزار واحد از این میزان با حمایت دولت بوسیله اعطای تسهیلات بانکی ارزان در حال ساخت است. او با اشاره به اینکه تا حالا ۱۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات نوسازی با بانکها انعقاد قرار داده شده و به میزان ۴ هزار و سیصد میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، اظهارکرد: پیشرفت فیزیکی تولید واحدهای مسکن درحال ساخت با استفاده از تسهیلات نوسازی در حدود ۵۵ درصد است. دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که در حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در دهه فجر سال قبل در محلات هدف بازآفرینی شهری به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: در حدود ۱۵ هزار واحد در هفته دولت و در حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. مالیات بر خانه های خالی ترمزی برای کنترل نرخ اجاره بها اقتصاددانان براین باورند که مالیات خانه های خالی نمی تواند بازار اجاره بها را کم کند اما می تواند به مرور زمان آنرا کنترل کند. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر؛ طرح شناسایی و دریافت مالیات از خانه های خالی که با هدف جلوگیری از احتکار و کمک به خانه دار شدن جامعه به اجرا در آمده است به نظر می آید که پیشرفت قابل توجهی نداشته است. دولتمردان یکی از با اهمیت ترین راهکارهای کنترل تورم مسکن را، گرفتن مالیات از خانه های خالی عنوان می کنند و از سویی با اجرای این طرح تصمیم دارند تا بر درآمدهای مالیاتی دولت نیز بیفزایند. علی قنبری؛ اقتصاددان درباب مالیات خانه های خالی به خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه اطلاعات دقیقی برای مالیات ستانی خانه های خالی وجود ندارد و مسئله خانه های خالی یک مسئله پیچیده در کشور تبدیل گشت. وی در ادامه اضافه کرد: مالیات ستانی خانه های خالی نمی تواند راهکاری برای کاهش قیمت مسکن باشد اما می تواند ترمزی برای افزایش بی خود این بازار شود اما به شرطی که آمار دقیقی از خانه های خالی وجود داشته باشد. مرتضی افقه؛ کارشناس اقتصادی درباب مالیات ستانی از خانه های خالی به خبرنگار مهر اظهار داشت: واقعیت این است که افزایش مالیات ها و مالیات ستانی از خانه های خالی نمی تواند راهکاری برای قیمت های بازار اجاره بها باشد چونکه افرادی که خانه خالی دارند نیازی به اجاره آن ندارند بدین سبب حاضر هستند تا مالیت دهند. برخی ها نیز در ایران زندگی نمی کنند و این خانه ها برای تفریح است و وقتی می آیند به خانه می روند و برایشان این مالیات ها ارزشی ندارد. وی در ادامه گفت: مالیات خانه های نمی تواند انگیزه ای برای کاهش قیمت اجاره بها داشته باشد از طرفی هم قراردادهای صوری نوشته می شود که خود این قراردادهای صوری موجب اشتباهاتی در محاسبات خانه های خالی می گیرد به صورتی فرار مالیاتی با قراردادهای صوری صورت می گیرد اما در بازار اجاره بها هیچ تأثیری نخواهد داشت. جریمه میلیاردی در انتظار بانکهای متخلف مدیر عامل صندوق ملی مسکن اظهار داشت: بانک هایی که از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اجتناب کنند، ۶۰ هزار میلیارد تومان جریمه می شوند. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، مدیر عامل صندوق ملی مسکن گفت برمبنای قانون جهش تولید مسکن بانکها باید امسال سیصدوشصت میلیارد تومان تسهیلات مسکن بپردازند، در غیر این صورت جریمه می شوند. رهنما اظهار داشت: اگر بانکها تا آخر سال به تکلیف خود عمل نکنند، بیست درصد جریمه مالیاتی می شوند و این جریمه ها به صندوق ملی مسکن واریز می شود. مدیر عامل صندوق ملی مسکن اظهار داشت: تا حالا کمتر از پنجاه هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش مسکن پرداخت شده و بانک مسکن بیشترین همکاری را داشته است. رهنما گفت اگر از سیصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیف شده در بخش مسکن، سیصد هزار میلیارد تومان آن پرداخت نشود، بیست درصد آن به عنوان جریمه مالیاتی از بانکها گرفتن و به صندوق ملی مسکن واریز می شود. احداث ۵ هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد توسط بنیاد مسکن اکبر نیکزاد با بیان این که حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در شهرها و روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن درحال اجراست از شروع عملیات نوسازی بیش از ۱۱ هزار واحد در بافت فرسوده آگاهی داد. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کارهای بنیاد را در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اجرای طرح بهسازی واحدهای مسکونی روستایی، بازسازی مناطق لطمه دیده از حوادث و رخدادهای طبیعی تشریح نمود. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۹۸ هزار واحد مسکونی روستایی و حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری نیز در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد در قالب طرح نهضت ملی مسکن درحال ساخت است. گرانی مصالح قیمت مسکن را روزانه تغییر می دهد درحال حاضر خیلی از سازندگان از گرانی مصالح ناراحتی دارند و این مساله را دلیل افزایش قیمت مسکن می دانند در این میان مسئولین براین باورند که به زودی بازار مصالح به قیمت سابق باز می گردد. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر؛ در حال حاضر خیلی از سازندگان از گرانی مصالح ناراحتی دارند و این مساله را دلیل افزایش قیمت مسکن می دانند در این میان مسئولین براین باورند که به زودی بازار مصالح به قیمت سابق باز می گردد. با گذشت چند روز از این بحث مسؤولین و سازندگان قیمت مصالح باز افزایش پیدا کرد و این نوسانات قیمت به ظاهر قرار نیست توقف داشته باشد. از طرف دیگر دلالان بازار مسکن بدنبال بهانه ای برای افزایش قیمت مسکن بوده و این را بهانه ای کردند تا قیمت مسکن بار دیگر افزایش پیدا کند. سازندگان ناراضی از افزایش روزانه و هفتگی مصالح و این که بازار مسکن هم تحت تأثیر این بازار قرار خواهد گرفت با عنایت به این که در طول یک ماه گذشته قیمت سیمان، فولاد و میلگرد چندین برابر شده است و این قیمت تمام شده مسکن را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و امروزه در قراردادهای پیش فروش این مساله ذکر می شود که سازنده در این بازار پر نوسان ضرر نکند. مسکن های نهضت ملی باکیفیت ساخته می شود هرمز فامیلی اظهار داشت: دولت تلاش کند تا واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با تعداد واحد کمتر اما باکیفیت در دستور ساخت قرارگیرد به نحوی که طول عمر این واحدها را به دو برابر افزایش دهیم. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، هرمز فامیلی عضو هیأت مدیره انجمن بتن ایران امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: خوشبختانه در طول مدت فعالیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، قدمهای بلندی برای پیشبرد صنعت ساختمان به خصوص در زمینه تدوین ضوابط و بخشنامه ها برداشته شده است. عضو هیأت مدیره انجمن بتن ایران اضافه کرد: کمبود مسکن یکی از با اهمیت ترین معضلات حال حاضر کشور است و باید بصورت تخصصی و پایه ای حل شود. بهتر است بجای این شعار ساخت یک میلیون واحد مسکونی، تلاش نمائیم تا تعداد واحد کمتر اما باکیفیت را در دستور کار قرار دهیم به نحوی که طول عمر این واحدها را به دو برابر افزایش دهیم. وی پیشنهاد کرد تا کمیته ای با حضور مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و انجمن بتن تحت عنوان کنترل کیفی تشکیل گردد تا در کنار کمیته ساخت بتواند در حوزه کیفی سازی حرکت کنند. طرح جامع حمل و نقل تا پایان سال ۱۴۰۲ نهایی می شود معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امیدوار هستیم تا کلیات طرح جامع حمل و نقل تا آخر سال ۱۴۰۲ با افق ۱۴۱۴ نهایی و مصوب شود. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر؛ شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۲ آذر در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۰ هزار مقاله از پژوهشگران ایرانی انتشار یافته است و ایران را در رتبه ۱۵ جهانی قرار داده است. معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پژوهش را قوی ترین موتور برای توسعه کشورها برشمرد و اشاره کرد: کشوری که بتواند از پژوهش برای حل مسائل روزانه و مسائل کشور استفاده نماید می تواند یک کشور پیشرفته باشد. باید تلاش نماییم تا از تحقیقات کتابخانه ای به سمت حل مسائل و مشکلات کشور برویم و ارتباط دانشگاه و صنعت که سالهای متمادی مطرح است نهادینه شود. افندی زاده اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه های مهمست که حرکت این وزارتخانه و انجام تعهداتی که برعهده وزارتخانه است می تواند تأثیرات بسیار فراوانی بر زندگی مردم بگذارد. زمان بهره برداری از خط سریع السیر تهران - اصفهان مشخص شد پیگیری های انجام شده از خط سریع السیر تهران اصفهان از آن حکایت می کند این پروژه تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، علیرضا صلواتی؛ مجری طرح های زیربنایی استان اصفهان درباب پروژه ریلی اصفهان- تهران به خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد زیرسازی محور قم به اصفهان به پایان رسیده و فاصله ۲۴۵ کیلومتری آن عمده معارضات تأسیساتی برطرف شده است و معارضات ملکی نیز نزدیک به ۲۰ کیلومتر آن در مجاورت شهر اصفهان باقی مانده که با پیشرفت پروژه، این معارضات هم برطرف خواهد شد. وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون زمین کارگاه جوش ریل و تولید قطعات بتنی هم درحال تحویل به پیمانکاران است تا اجرای روسازی و ریل گذاری مسیر شروع گردد. وی اضافه کرد: در طرح جدید این پروژه هزینه های طرح نسبت به گذشته کم شده و سبک تر شده است و بنا بر این است که موانع و مشکلات آن یکی بعد از دیگری بر طرف گردد. مجری طرح های زیربنایی استان اصفهان درباره ی موانع این طرح اظهارداشت: مانع اصلی بروکراسی های مالی و بین المللی ناشی از تحریم ها است که در تلاش هستیم که این موانع از سر راه پروژه برداشته شود. صنعت هوانوردی؛ پیشران توسعه در کشور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: صنعت هوانوردی پیشران توسعه کشورهاست. محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسمی ضمن گرامی داشت روز دانشجو در دانشکده صنعت هواپیمایی ایران گفت: صنعت هوانوردی یکی از ارکان توسعه در دنیاست و کسانی که اهمیت آنرا درک کرده اند این صنعت را پیشران توسعه می دانند. وی اضافه کرد: بخش هوایی می تواند ضامن امنیت غدایی و دارویی باشد و این در شرایطی است که صنعت هوایی فقط دو تا سه درصد از صنعت حمل و نقل را به خود مختص کرده است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با شروع تحریم های آمریکا از سال ۵۸ تحریمی که قابل اندازه گیری و رصد بود، تحریم های بخش هوایی بوده و تحریم سایر بخش ها یا قابل ارزیابی نبوده و یا قابلیت رصد نداشتند و در نهایت اتفاقی که افتاد این است که این موتور محرک برای ایران آورده داشته است. بنادر شمالی بازار جدیدی برای اقتصاد ایران عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنادر شمالی ایران باید به عنوان یک بازار جدید مورد توجه جدی واقع شود. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، پرویز محمدنژاد قاضی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بمنظور فعالیت هرچه بهتر در زمینه دریایی و بندری، گفت: نقش سرمایه گذار در توسعه حمل و نقل دریایی کشور و رونق بنادر و توسعه اقتصاد دریامحور بر کسی پوشیده نیست و باید این اعتماد و باور در بخش خصوصی ایجاد شود تا بصورت جدی در این عرصه ورود کند. وی با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه ترانزیت از ظرفیت های بالایی برخوردار می باشد و باید اشاعه فرهنگ دریایی در دستورکار قرار گیرد، گفت: با کاهش تصدی گری دولت در زمینه حمل و نقل دریایی، باید شرایطی را رقم بزنیم که شاهد تحول آفرینی در زمینه دریایی و بندری باشیم. عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با تأکید بر این که دولت باید امکانات و زیرساخت های لازم را در زمینه دریایی و بندری بوجود آورد و حمایت های مادی و معنوی را از فعالان اقتصادی در دستورکار قرار دهد، عنوان کرد: با نگاه توسعه تجاری و توسعه اقتصادی کارهای در زمینه دریایی و بندری باید به بخش خصوصی برون سپاری شود. تکنولوژی دانش بنیان می تواند مشکل قطارهای پرسرعت را برطرف کند یک کارشناس اقتصادی درباره ی وضعیت ریل سازی اظهار داشت: تکنولوژی دانش بنیان می تواند مشکل قطارهای پرسرعت رابرطرف ساخته و در بخش قطارهای پرسرعت ریلی و لوکوموتیو خودکفا باشیم. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر؛ هم اکنون بیش از ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و این شرکتها هر کدام می توانند کمی بر وضعیت ریلی باشند. این دانش بنیان ها می توانند با خودکفایی و بومی سازی مشکلات راه را برطرف سازند و کمکی بر وزارت راه و شهرسازی باشند البته بودجه هم برای این امر لازم است. امیرواعظ آشتیانی، کارشناس اقتصادی درباب وضعیت جاده سازی در کشور به خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه در بحث جاده سازی و سد سازی ایران به خودکفایی رسیده است و در این عرصه بخش خصوصی و متخصصین می توانند به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند و پروژه های نیمه تمام را تمام سازند. وی در ادامه اظهارداشت: با مدیریت دقیق و نظارت می توان پروژه های عمرانی را به دست متخصصان ایرانی سپرد چونکه در کشور متخصصین برای این حوزه حضور دارند و همین طور تکنولوژی در بخش ریلی و جاده ای در کشور است با عنایت به این که می توان با بومی سازی برخی مشکلات را برطرف ساخت. خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید منبع: zamindarsho.ir 1401/09/25 11:58:31 0.0 / 5 493 تگهای خبر: احداث , بازسازی , بانك , بانك مسكن این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط پیشگیری از واردات فیلترهای هپا با محصول نانویی دانش بنیان ها موافقت شورایعالی شهرسازی با راه اندازی شهر جدید پیرامون اینچه برون ۳۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می شود امکان افزایش ظرفیت بانکرینگ به بالای 5 میلیون تن تا دو سال آینده نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۲