ساخت باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی (ره) تا آخر سال شروع می شود به گزارش زمین دار شو، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: عملیات راه اندازی باند دوم شمالی فرودگاهی امام خمینی (ره) با ارزش بیشتر از هزار میلیارد تومان تا آخر سال آغاز خواهد شد. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، سعید چلندری در نشست خبری، فرودگاه امام خمینی (ره) را یکی از مهم ترین دروازه های ورودی و خروجی کشور دانست و اظهار داشت: روزانه ۱۲۰ تا ۳۰۰ پرواز مسافری در این فرودگاه صورت می گیرد و مسافرانی که از فرودگاه های کشورهای دیگر وارد فرودگاه می شوند، انتظارات ویژه و متناسب با سایر کشورها دارند. وی ادامه داد: به علل مختلف در حدود هشت سال قبل آنطور که باید به این فرودگاه توجه نشده و زیرساخت های لازم در این شهر فرودگاهی مهیا نشده است اما با عنایت به رویکرد دولت سیزدهم و نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی و همینطور تاکیدات سازمان هواپیمایی، اقدامات مهمی در این شهر فرودگاهی انجام شد. سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن اشاره به عملیات اعزام حجاج اظهار داشت: بیشتر از ۵۰ درصد از حجاج با بالاترین سطح خدمات از این فرودگاه انجام شد. همینطور حدود ۲۰۰ هزار نفر و بیشتر از ۸۹ درصد پروازهای عتبات از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) انجام شد. چلندری به بهره برداری از ترمینال سلام اشاره نمود و اضافه کرد: این ترمینال از نظر استاندارد با تمام ترمینال های پیشرفته در فرودگاه های مختلف دنیا برابر است. با راه اندازی ترمینال سلام در بخش جنوبی باند فرودگاه، راه اندازی باند دوم شمالی را در دستور کار قرار دادیم که بزودی عملیات راه اندازی آن که بیشتر از هزار میلیارد تومان است شروع می شود. وی ضمن اشاره به پتانسیل های فرودگاه که از منطقه ویژه تجاری و اقتصادی برخوردار است، اظهار داشت: منطقه ۲۴۰ هکتاری از این منطقه ۴۰۰۰ هکتاری که ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی دارد، در دستور کار قرار گرفت که ۱۰۷ هکتار آن آماده بهره برداری است. تفاهم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیشتر از ۳۰ شرکت دانش بنیان سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: شرکتهای فعال بر مبنای دانش بنیان و لجستیکی و های تک مقرر است در این منطقه فعالیت داشته باشند و از این فناوری ها هم در این منطقه استفاده خواهد شد. ازاین رو با بیشتر از ۳۰ شرکت دانش بنیان به تفاهم رسیدیم و تا آخر سال بخش زیادی از این مناطق واگذار می شود. چلندری اضافه کرد: بسیاری از تجار کشور جهت استفاده از مشوق های مالیاتی مناطق آزاد در این مناطق سرمایه گذاری کردند و مشکل تردد به این مناطق و شهرها دارند که با آغاز فعالیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی انتطار می رود بخش زیادی از فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان و های تک به این شهر فرودگاهی سرازیر شود. وی افزود: با عنایت به ممیزی سازمان هواپیمایی کشور که برای دریافت گواهینامه فرودگاهی انجام شده، همکاران اقدامات مورد نیاز همچون رفع برخی خطرات حاشیه ای را شروع کردند. یکی از مباحث اصلی، بهسازی باند اصلی فرودگاه است که فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام شده و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد. سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ۴۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست راه اندازی دارد که ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن از منابع شهر فرودگاهی و مابقی از راه بخش خصوصی تأمین می شود. چلندری تصریح کرد: با عنایت به پتانسیل منطقه آزاد، مطالعات فاز دوم و طرح جامع فرودگاه به اتمام رسیده و توسط سازمان هواپیمایی کشوری به تصویب رسیده است. بدین منظور مذاکرات با چندین کشور خارجی برای راه اندازی فاز دو فرودگاه شامل یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری را آغاز کردیم. همینطور با دو کشور خارجی و چهار شرکت داخلی درحال انجام مذاکرات هستیم تا پیش از پایان سال به انعقاد قرارداد و عملیات اجرایی آنرا آغاز نماییم. وی تصریح کرد: عملکرد هشت ماهه سال جاری نشان داده است ۱۳۴ درصد رشد جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم که البته سال قبل هنوز به صورت کامل از بحران کرونا خارج نشده بودیم. همینطور تعداد ۷.۵ میلیون مسافر هواپیمایی در انتهای سال ۱۴۰۱ پیش می شود. سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در رابطه با فاز دوم ترمینال فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: این پروژه توسط سه مشاور داخلی و یک مشاور هلندی در سنوات قبل مطالعه شده و به تصویب رسیده است. با ۹ شرکت خارجی مذاکره کردیم و با دو شرکت از این ها تفاهمنامه امضا کردیم. چهار شرکت داخلی هم اعلام آمادگی کردند که توانمندی آنها درحال ارزیابی است. چلندری تصریح کرد: هم اکنون ۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲۳ شرکت هواپیمایی خارجی درحال عملیات پروازی در فرودگاه امام خمینی(ره) هستند. مدل تأمین مالی و ساخت فرودگاه باید مشخص شود و در همین خصوص جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است. وی ادامه داد: یکی از اشکالات هواپیماهای داخلی اینست که گاهی باید پرواز خالی داشته باشد و این برای ایرلاین ها صرفه اقتصادی ندارد و باید بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود تا برای شرکت ها صرفه اقتصادی داشته باشد. منبع: zamindarsho.ir 1401/09/28 21:17:13 0.0 / 5 463 تگهای خبر: احداث , استاندارد , بهره برداری , پرواز این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط پروازهای هفتگی ایران ایر به جزیره بوموسی افزوده شد آغاز بکار دبیرخانه هفدهمین رویداد بین المللی صنعت مالی کشور تولید انبوه مارک لباس و جیبیتز رقبای کیش فرای مرزها هستند نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۲