معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد تمایل روسیه برای همکاری در ساخت راه آهن رشت-آستارا به گزارش زمین دار شو، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طی سفر دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه بمنظور همکاری در ساخت راه آهن رشت - آستارا، توافقاتی صورت گرفت و با برگزاری نشست های کارشناسی، پیشنهادات دو کشور برای این همکاری ارائه شد که باتوجه به اشتیاق بالای کشور روسیه امیدواریم تا آخر سال به یک توافق اجرائی برای راه اندازی این مسیر ریلی و انقلاب در ترانزیت بین المللی منطقه برسیم. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و هیات همراه، چهارشنبه از راه آهن رشت- آستارا، رشت- کاسپین و بارانداز راه آهن آستارا بازدید کردند و با ارائه پیشنهادات برای همکاری در راه اندازی راه آهن رشت- آستارا و یک برنامه کلان ترانزیتی تمایل خودرا همکاری اعلام نمودند. در این جهت به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی راه اندازی راه آهن رشت-آستارا را یک انقلاب در ترانزیت بین المللی و منطقه ای اعلام نمود و اظهار داشت: با تکمیل شدن این بخش از کریدور ریلی شمال-جنوب تحولی در زمینه تبادل کالا و بار در قسمت شرق و غرب صورت می گیرد و می تواند مسیری جذاب، اقتصادی و با امنیت کامل برای جابه جایی بار نسبت به مسیر موجود باشد. وی با اشاره به مذاکرات گوناگون با کشور روسیه برای این همکاری گفت: بدنبال جلسات کارشناسی توافقاتی در سطوح بالا میان دو کشور صورت گرفت، پیشنهادات کتبی طرفین تبادل شد و باتوجه به تمایل روسیه برای این همکاری امیدوار هستم تا آخر سال جاری به یک توافق اجرائی دست پیدا نماییم. معاون وزیر راه و شهرسازی همین طور از شروع مقدمات تامین مالی پروژه با بهره گیری از منابع داخلی آگاهی داد و اضافه کرد: هم اکنون توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر روش های تامین مالی پروژه برای تملک اراضی مسیر انجام شده است که در صورت اختصاص این اعتبار امیدواریم قسمتی از هزینه های تملک اراضی تا آخر سال تامین گردد. خادمی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این مسیر ریلی را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام نمود و اظهار داشت: در صورت تکمیل مسیر طی سه سال این رقم معادل ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان به ارزش روز برآورد می شود که ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه اجرا و ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای ارزیابی اراضی مورد نیاز است. معاون وزیر راه و شهرسازی طول محور ریلی رشت - آستارا را ۱۶۴ کیلومتر اعلام و ذکر کرد: اکنون عملیات اجرائی ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا و ۱۰ کیلومتر از سمت رشت شروع شده است و در صورت تامین قسمتی از اعتبار تا قبل از پایان سال امیدواریم بخش های دیگر پروژه نیز فعال شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همپنین درباب عملیات اجرائی راه آهن رشت-کاسپین به عنوان بخش اول تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب اظهار داشت: عملیات اجرائی در این بخش از پروژه نیز در حال انجام می باشد، ۱۵ کیلومتر از مسیر ریل گذاری انجام شده است و باتوجه به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گیلان و اختصاص قسمتی از این اعتبارات امیدواریم تا بهار سال آینده این محور ریلی تکمیل شود. خادمی تامین مصالح رودخانه ای در این محور را یکی از اشکالات اجرائی طرح اعلام نمود و اظهار داشت: با نشست های اخیر با استاندار و سایر مقامات به زودی تامین مصالح رودخانه ای مرغوب که برای اجرا مورد نیاز است تامین می شود. 1401/11/01 12:22:27 0.0 / 5 393 تگهای خبر: احداث , ترانزیت , حمل و نقل , راه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط متا به انرژی هسته ای روی می آورد ویژگی های قفسه انبار پزشکیان به وزارت راه و شهرسازی رفت ۳۱ هکتار از اراضی ملی استان تهران طی ۱۰۰ روز رفع تصرف شد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۵