گزارش زمین دار شو؛ چرا بلیت هواپیما کم است؟ به گزارش زمین دار شو، انجمن شرکتهای هواپیمایی پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی بلیت را به علت نوسازی ناوگان و عرضه خدمات رسانی بهتر داده است. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، تیر ماه سال قبل بعضی از شرکتهای هواپیمایی در اقدامی خودسرانه افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت را اعمال کردند و بعد از شکایت های صورت گرفته از جانب مردم در آبان ماه شرکتهای هواپیمایی مجبور به کاهش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما شدند و بعد از جلسات متعد مصوبه ای در جهت افزایش قیمت های صادر نشد. به این ترتیب در طول یک سال ونیم گذشته بدون هیچ اعلام قانونی و رسمی، چندین مرتبه با گرانی نرخ بلیت ها روبه رو شدیم که با رسانه ای شدن مبحث و اقدام مسؤلان مربوطه، قیمتها به قبل بازمی گشت. اما سرانجام اواخر سال قبل با عنایت به ممانعت از افزایش نرخ از ۱۴۰۰ به بعد، انجمن شرکتهای هواپیمایی درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی را بیان کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود؛ با این توجیه و تاکید که صنعت هواپیمایی به این اصلاح احتیاج دارد و در غیر این صورت گرفتار مشکل جدی خواهد شد. افزایش قیمت خودسرانه با وجود آن که سازمان هواپیمایی کشوری با افزایش قیمت بلیت هواپیما موافقت کرده است اما بنا به قول رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت همزمان با ابلاغ ستاد تنظیم بازار افزایش قانونی پیدا می کند و هنوز مجوزی از جانب ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است. در حالیکه برخی شرکتهای هواپیمایی نرخ بلیت های خویش را گران کرده اند. سازمان هواپیمایی کشوری هم با اشاره به اینکه هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است، برخورد جدی با متخلفان را اعلام و بر رسیدگی نسبت به شکایات مسافرانی که مبالغ بالاتر از حد مجاز پرداخت کرده اند تاکید می کند. هرچند تخلفات بسیار بوده و برخی ایرلاین ها بنا بر علل مختلف مدت هاست که گران کردن قیمتها را شروع کرده اند؛ اما عده ای هم در انتظار هماهنگی دو سازمان هواپیمایی و ستاد تنظیم بازار برای اعلام نرخ نهایی هستند. درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی بلیت هواپیما مقصود اسعدی سامانی درمورد پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی بلیت هواپیما به مهر اظهار داشت: پارسال افزایش ۳۰ درصدی تصویب گردید اما ابلاغ نگردید و اگر در ان زمان افزایش بلیت صورت می گرفت دیگر پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی در کار نبود با عنایت به این که دلار امروزه بالای ۵۰ هزار تومان است و این ضرری برای ناوگان هوایی است. وی در ادامه اضافه کرد: اگر افزایش بلیت صورت نگیرد شرکتهای هواپیمایی با ضرر رو به رو خواهند شد و شاید هم ورشکسته شوند. دبیر انجمن هواپیمایی درمورد این که اگر بلیت ها افزایش پیدا کند در تعداد سفرها تاثیر دارد یا خیر؟ اظهار داشت: افزایش بلیت نمی تواند تأثیری بر خرید بلیت داشته باشد و این امر حتی می تواند دست دلالان را از بازار بلیت فروشی کوتاه کند امیدوار هستیم که سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد تنظیم بازار با افزایش ۱۰۰ درصدی موافقت کنند. وی در انتها بیان نمود: با عنایت به این که پیک تابستان نزدیک است و اگر نرخ بلیت ها اعلام نشود شرکتهای هواپیمایی زمین گیر خواهند شد و شاید شاهد کمبود بلیت در بعضی از پروازها باشیم برای نجات شرکتهای هواپیمایی افزایش ۱۰۰ درصدی می تواند کمک بزرگی باشد. جمع اوری بازار سیاه بلیت فروشی با افزایش قیمت جعفر یارزلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی درمورد پیشنهاد ۱۰۰ درصدی انجمن هواپیمایی به مهر اظهار داشت: انجمن ها پیشنهاد داده است اما این پیشنهاد تا ده روز آینده نرخ جدید بلیت مشخص خواهد شد اما تا زمانی که سازمان ستاد تنظیم بازار قیمتها را اعلام نکند هیچ شرکت هواپیمایی حق افزایش ندارد. وی در ادامه درمورد این که این افزایش شاید سبب کم شدن تقاضا در قسمت هوایی شود اظهار داشت: هم اکنون هم قشر خاصی سوار بر هواپیما می شوند و در آن زمان هم هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و به نظر می آید که استقبال کاهش نخواهد یافت. سخنگوی سازمان هواپیمایی در ادامه اضافه کرد: افزایش قیمتها سبب می شود تا گران فروشی صورت نگیرد و بازار سیاه بلیت فروشی در فرودگاه ها جمع گردد و قیمت واقعی بلیت ها در نظر گرفته شود با عنایت به این که از ۱۴۰۰ هیچ افزایشی در نرخ بلیت هواپیما صورت نگرفته است و این افزایش قیمت هم به نفع مردم است و هم ایرلاین ها ولی باید بازهم بگویم که تا وقتی سازمان تنظیم بازار افزایش را تأیید و ابلاغ نکند هیچ شرکت هوایی حق افزایش نخواهد داشت. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، تورم عمومی و افزایش نرخ کالاها و خدمات سبب شده تا پرواز برای ایرلاین ها گران تمام شود. ضمن آنکه گفته می شود در صورت افزایش نیافتن متناسب نرخ بلیت ها با تورم موجود چالش هایی همچون زمین گیر شدن بخشی از ناوگان هوایی، ورشکستگی ایرلاین ها، افت ضریب ایمنی، افزایش سوانح و در نهایت مهاجرت خلبانان و متخصصان پرواز را پیش رو خواهیم داشت. از طرفی رشد دستمزدها بهانه ای دیگر است که همواره از آن نام برده می شود. درصورتی که با رقم دستمزد تعیین شده سال جاری، این بهانه بدون توجیه می ماند. با وجود طرح چنین مباحثی از جانب مسؤلان و فعالان هوایی، همواره شرکتهای هواپیمایی از مشکلاتی همچون کسر تعرفه عوارض شهرداری از بلیت پروازهای داخلی و خارجی گلایه مند بوده که با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ و حذف این عوارض، این گلایه ایرلاین ها هم بدون دلیل می ماند. ضمن آنکه ارز مبادله ای هم به شرکتهای هواپیمایی، تخصیص داده می شود و بهانه افزایش قیمت ارز و تاثیر بر هزینه ها بدون توجیه است. 1402/02/13 10:27:13 0.0 / 5 365 تگهای خبر: پرواز , خدمات , شركت , شهرداری این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط مزایا و کاربرد گالوانیزه در صنعت تعمیر جاروبرقی تخصصی کشور دیگری به بریکس پیوست درخواست روسیه از اروپا برای مذاکره با اوکراین درباره ی ترانزیت گاز نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۳