گودال ۵۰ متری در جاده چالوس! به گزارش زمین دار شو، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه یک گودال ۵۰ متری در جاده چالوس بوجود آمده که با پر کردن آن، ظرف یک هفته ترافیک چالوس برقرار می شود؛ اظهار داشت که ایمن سازی دقیق و اساسی این منطقه برای بازگشت به حالت قبلی، به بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، رضا اکبری در رابطه با وضعیت جاده چالوس بعد از سیل توضیح داد: بارش بعدازظهر روز پنج شنبه خسارت زیادی به محور چالوس وارد کرده؛ در این بارش که در ۱۵ سال قبل سابقه نداشته است، در چند کیلومتری پایین دست و بالادست سد کرج در حدود هشت نقطه از محور چالوس، گل و لای و سنگ از کوه به پایین جاده سرازیر شد تا جایی که ارتفاع گل ولای به بالای دو متر می رسید. خودروهایی که در این محدوده در سطح جاده مانده بودند، در زمان بارندگی متوقف شدند و شب پنجشنبه گرفتار شدند؛ البته برخی از مسافران همان زمان جابه جا شدند. وی افزود: از بامداد روز جمعه کار آزادسازی خودرو ها به صورت جدی تر دنبال شد و حدود ۱۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی آغاز به بازگشایی یک معبر قابل عبور برای خودرو ها کردند که تا بعدازظهر روز جمعه، تمام خودروهایی که رانندگانشان حضور داشتند، از محدوده خارج شدند؛ البته تعدادی خودرو مانده بود که رانندگانشان محل را ترک کرده بودند که اینها هم تعدادی روز شنبه به محل بازگشتند و خودروهایشان را خارج کردند؛ ازاین رو گرفتاری برای کسی پیش نیامد. جاده چالوس حدود یک هفته تا ۱۰ روز بسته خواهد بود معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در رابطه با زمان بازگشایی چالوس توضیح داد: به سبب این که جاده چالوس در محدوده خوزنکلا، به صورت کامل قطع شده و ۵۰ متر از جاده شکسته شده و فرو ریخته و گودال عمیقی به وجود آمده است، ازاین رو جاده چالوس حدود یک هفته تا ۱۰ روز بسته خواهد بود. اکبری با اعلان اینکه سازمان راهداری هم اکنون کار پر کردن چاله را شروع کرده، اضافه کرد: باید حدود ۵۰ متر خاکریزی شده و گودال به صورت کامل پر شود؛ محدوده بالادست هم باید تثبیت شده و با سنگ و سیمان زیرسازی اش محکم شده و آسفالت شود که مجموعه این عملیات در این نقطه حدود یک هفته تا ۱۰ روز زمان می برد؛ در طول این مدت زمانی هم هشت نقطه که گل و لای به جاده آمده، توسط راهداری تخلیه می شود. وی در پاسخ به این که گفته می شود برخی نقاط چالوس قابل تعمیر نیست و مسیرهای جدید باید جایگزین شود، در یک برنامه تلویزیونی توضیح داد: اینطور نیست؛ تمام نقاط چالوس قابل تعمیر است، چند نقطه از پل های آب رو در مسیل قرار گرفته که پر از شن و سنگ شده و باید تخلیه شود؛ دیوار حائل جاده هم تخریب شده و بخشی از جاده را خراب کرده؛ اما اگر گودال ۵۰ متری را پر نماییم، ظرف یک هفته ترافیک چالوس برقرار می شود. اما تخمین می زنیم کار بازسازی کامل چالوس که شامل ساخت دیوارها و بازسازی پل ها می شود، زمان می برد و شاید تا شهریور و مهر هم زمان ببرد البته تلاش ما اینست که سال جاری این محور را به وضعیت اولیه بازگردانیم. معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در رابطه با تخمین خسارت از حادثه جاده چالوس توضیح داد: خسارتی که به دیوارها وارد شده، حدود ۲۰۰ میلیارد خسارت واقعی است اما اگر بخواهیم نقاطی که گل ولای روی جاده آمده را ایمن سازی دقیق و اساسی انجام دهیم تا در بارش های مشابه، این حادثه اتفاق نیفتد، در حدود هشت نقطه باید سازه های نگهبان سنگین و دیواره های بزرگ راه اندازی نماییم که طبق برآورد اولیه، بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه می خواهد. ما ظرف هفته های آتی مشاوری را انتخاب می نماییم که ارزیابی کاملی انجام دهد واصلاح نقاطی که مستعدتر و خطرناک تر است با هزینه های کمتر و اطمینان بیشتر در دستور کار قرار گیرد. 1402/03/22 08:01:55 0.0 / 5 379 تگهای خبر: بازسازی , جاده , حمل و نقل , دستگاه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط رقبای کیش فرای مرزها هستند پیشگیری از واردات فیلترهای هپا با محصول نانویی دانش بنیان ها بارش برف و باران در جاده های ۲۳ استان رشد اقتصادی با کریدور شمال-جنوب نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۲