مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد؛ ارتقا سرمایه گذاری زیرساختی در راه کریدور شمال- جنوب به گزارش زمین دار شو، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های قابل ملاحظه ای در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است. به گزارش زمین دار شو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست هم اندیشی سه جانبه ایران- هند- روسیه پیرامون تسهیل ترانزیت در راه کریدور شمال- جنوب که با حضور مقامات عالیرتبه و سفرای کشورهای روسیه، هند، ازبکستان، ارمنستان، تاجیکستان، عمان، قطر، عمان و عراق در هتل اسپیناس برگزار شد ضمن خوش آمدگویی، بخشی از دستاوردهای هم اندیشی های پیشین و برنامه های پیش رو را برشمرد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تسهیل ترانزیت در راه کریدور شمال- جنوب را اهداف کلی این نشست عنوان نمود. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: استفاده از ظرفیتهای موجود در کریدور شمال- جنوب در کوتاه مدت، افزایش مبادلات کالا از این مسیر در مدهای مختلف حمل ونقلی، افزایش سرمایه گذاری های زیرساختی در این راه کریدوری و ارتقای ترانزیت کالا از مسیر شمال به جنوب به ۵۰ میلیون تن و پشتیبانی از بخش های خصوصی بخشی از اهداف این نشست است. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی با کنترل و مالکیتی که در مدهای حمل و نقلی دارند این تضمین را به صاحبان کالا می دهند تا کالاها از این مسیر ترانزیتی با امنیت، ایمنی بالا و هزینه کمتر عبور کنند و مبادله شوند. صفایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت های قابل ملاحظه ای در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است. وی پیوستن ایران به پیمان شانگهای و اتحادیه اوراسیا را فصل جدیدی را آغاز فصل جدیدی از روابط اقتصادی با کشورهای دیگر برشمرد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: الان ۱۰ میلیون تن کالا از مسیر کریدوری شمال- جنوب عبور می کند که ظرفیت کنونی آن ۲۴ میلیون و ۷۰۰ تن کالاست و هدف ارتقای ترانزیت از این مسیر به ۵۰ میلیون تن است. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر مبنای اطلاعات به دست آمده برنامه ریزی ها و پروژه های در دست اقدام کشورهای عضو کریدور شمال- جنوب ۳۸.۲ میلیارد دلار است که این نوید را می دهد که هدف ترانزیت ۵۰ میلیون تن در سال در این راه محقق شود. صفایی خاطرنشان کرد: مسیر کریدور شمال- جنوب، ارزان ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین مسیر برای ترانزیت کالا از شمال به جنوب است. صفایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیشتر از ۲۹۰ میلیون تن کالا در شمال و جنوب کشور و همینطور فعالیت ۴۰۰ فروند کشتی در این راه کریدوری و سایر مسیرها این تضمین را می دهد که ترانزیت از این مسیر با امنیت در تمامی مدهای حمل ونقلی جاده ای، ریلی، بنادر صورت گیرد. 1402/04/14 12:10:04 0.0 / 5 354 تگهای خبر: ترانزیت , جاده , حمل و نقل , راه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط تلاش مشتریان اروپایی گاز روسیه برای دور زدن تحریم های آمریکا شناسه کالا برای ثبت سفارش های ریلی و دریایی الزامی شد راه اندازی اولین لابراتوار تخصصی طراحی فرآیندهای لایه شکافی انرژی تولید انبوه مارک لباس و جیبیتز نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳