مدیرعامل راه آهن اعلام كرد؛ بدهی های بین المللی 10 ساله را پرداخت کردیم زمین دار شو: مدیرعامل راه آهن از پرداخت بدهی های بین المللی راه آهن به روسیه و ترکمنستان که از 10 سال قبل باقی مانده بود، آگاهی داد. به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در جلسه شورای اداری اداره کل راه آهن شمال غرب، اظهار داشت: با عنایت به افزایش تردد قطارهای مسافری و باری در خط دوم «قزوین- زنجان» اهمیت آن روزبه روز بیش تر می شود. وی اضافه کرد: امیدواریم هزار میلیارد تومان در مسافرت دوم رییس جمهور به استان زنجان تصویب شود تا خط دوم با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت واقعی تا آخر سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: موضوع اتصال شرکت صنعتی به ریل باید با جدیت دنبال شود اما باید مشارکت آنها هم در طرح وجود داشته باشد تا قدر آنرا بدانند. صالحی ضمن اشاره به شعار راه آهن توانمند، ایران قدرتمند، اظهار داشت: یکی از الزامات تحقق این شعار، وصول مطالبات و پرداخت بدهی های راه آهن است، البته بدهی های بین المللی راه آهن که از ۱۰ سال قبل باقی مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت گردید. وی درباره ی وصول مطالبات از شرکتها اظهار داشت: تعارفی با آنها نداریم، تعدادی از شرکتها بیش از ۷ سال است که به راه آهن بدهکارند، با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می نماییم. مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: بدهی ها، پول پرسنل زحمت کش راه آهن بود که در جیب شرکتها قرار داشت، حالا با انضباط مالی، این پول به جیب خود راه آهن بازگشت. صالحی اظهار داشت: ما از پروسه همیشه بدهکار راه آهن به پروسه ساعی و امیدوار تغییر وضعیت می دهیم و مطالبات وصول شده را صرف پرداخت بدهی ها از یکسو و جلو بردن پروژه های اصلی از طرفی می نماییم. این روند باید پرقدرت ادامه یابد تا راه آهن توانمند محقق شود. وی افزود: ما وارث استخوان های لای زخم و انباشت بدهی ها هستیم اما اشکالی ندارد، تک تک آنها را گام به گام آواربرداری و حل می نماییم. معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به حذف سلیقه گرایی در شرکت راه آهن، اظهار داشت: هیچ احدی حق امضای طلایی و دستور ویژه ندارد، این حق را حتی از خود مدیرعامل هم گرفتیم و به سیستم آی تی و سامانه سپردیم تا بدون اعمال سفارش و سلیقه برای همه شرکتها صدور بارنامه با شرط پرداخت بدهی های قبلی صورت گیرد. صالحی بیان نمود: در آذر ماه گذشته ۳ اقدام اصلاحی مهم شامل حذف واگن های شیر بسته که نیازمند چندین زیر اقدام همچون تامین کفش ترمز بود، انضباط مالی و بستن بارنامه شرکتهای بدهکار و پیشگیری از تشکیل قطارهای مخلوط در ارتباط با شرکتهای مختلف که یکی ایمنی را رعایت نکرده بود یا یکی بدهکار بود انجام شد و از این پس قطار با واگن های متعلق به یک شرکت تشکیل می شود. وی خاطرنشان کرد: شرکتهای دارای واگن رتبه بندی می شوند، ازاین رو صاحبان بار سراغ شرکت هایی می روند که هم واگن کافی دارند، هم خوش حساب هستند و هم ایمنی را رعایت می کنند. منبع: زمین دار شو 1402/10/18 11:32:07 0.0 / 5 266 تگهای خبر: بهره برداری , راه , راه آهن , سرعت این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط شناسه کالا برای ثبت سفارش های ریلی و دریایی الزامی شد راه اندازی اولین لابراتوار تخصصی طراحی فرآیندهای لایه شکافی انرژی تولید انبوه مارک لباس و جیبیتز یک انتصاب جدید در وزارت راه و شهرسازی نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۳