تامین مالی بزرگ ترین مانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن است

تامین مالی بزرگ ترین مانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن است به گزارش زمین دار شو، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: اکنون 4 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است و بزرگ ترین مانع، تامین مالی این طرح محسوب می شود.



احمد کرمی راد عضو هیئت مدیره انجمن سازه های فولادی امروز (چهارشنبه، ۴ مهر) در اولین نشست تخصصی مدیران صنعت سازه های فولادی ایران با اشاره به این که در ساخت وساز کشور باید به سمت سازه های فولادی حرکت نماید، اظهار داشت: طی سالهای اخیر یه صنعت سازه های فولادی بصورت جدی توجه نشده، درحالیکه این صنعت در ۵۰ سال قبل نقش پررنگ و حائز اهمیتی داشته است، برای اینکه در دهه های ۷۰ و ۸۰ تمام سازه های فلزی وزارت نفت توسط خارجی ها ساخته می شد.
وی اضافه کرد: با روی کار آمدن اعضاء انجمن سازه های فولادی در وزارت، امروزه هیچ نوع سازه فلزی در خشکی و دریا از خارج وارد نمی گردد. در وزارت صمت نیز توسعه زیر ساخت های نیشکری، خودرو سازی وتمام صنایع سیمانی داخلی سازی شده است.
این مقام صنفی با اشاره به این که صنعت سازه های فولادی بیمار است و اگر در سالهای آتی رسیدگی جدی به آن نشود، بی گمان به کما می رود، اشاره کرد: در امتداد ساخت مسکن با بهره مندی از اسکلت فلزی اگر ظرفیت ۱۵۰۰ تنی اسکلت فلزی در ۲۰ استان بصورت نرمال به توزیع برسد، سالانه قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ متر مربع را خواهیم داشت.
در ادامه نشست، محمد مهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اظهار داشت: در وزارت راه و شهرسازی تجربه رتبه بندی واحدهای تولید را داریم و در عرصه تولید قیر و آسفالت با توجه به این که مصرف کننده اصلی وزارت راه و شهرسازی بحث رتبه بندی را سال ها است که دنبال می نماییم.
وی اشاره کرد: در نهضت ملی مسکن ۴ میلیون مسکن ایجاد می شود و بزرگ ترین مشکل نهضت ملی، تامین مسکن می باشد. باید شیوه مشارکتی با وزارت راه و شهرسازی مکتوب شود تا بتوانیم از توان تولیدکنندگان سازه های فولادی بهره مند شویم و معضل مسکن کشور را برطرف نماییم.

1403/07/05
12:14:59
0.0 / 5
160
تگهای خبر: تولید , راه , سازه , صنعت
این پست زمین دار شو را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک