مالیات بر عایدی سرمایه سبز در هند

مالیات بر عایدی سرمایه سبز در هند زمین دار شو: مالیات بر عایدی سرمایه سبز هند با تغییرات آب و هوایی و همین طور رفع نابرابری و بیکاری مقابله می کند.


به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، دولت جدید هند در نخستین بودجه خود به دو موضوع حیاتی که مردم عادی با آن مواجهند یعنی بیکاری و نابرابری ثروت پرداخت.
به جهت اینکه هند از سود عظیم جمعیتی جمعیت جوان خود استفاده نماید، دولت باید تفکری طولانی مدت داشته باشد و اشتغال را هم بوسیله تامین فعال در بودجه و هم با بوجودآوردن انگیزه برای ایجاد اشتغال در بخش خصوصی در اولویت قرار دهد.
برای مقابله با افزایش نابرابری، می توان سیاست مالیاتی و هزینه ای ابداع کرد که می تواند در جبهه های اجتماعی، دموکراتیک و تغییرات اقلیمی مفید واقع شود. هر چند که باید قدمهای جسورانه ای برداشته شود اما باید در مدل توسعه، مسیری عادلانه، فراگیر و پایدار را ترسیم کرد.
بالاتر از ۲ دهه است که افزایش چشم گیر نابرابری در ثروت و درآمد وجود دارد و افزایش قابل توجه مصرف در نتیجه این امر منجر به افزایش انتشار کربن توسط نخبگان هندی شده است.
افزایش انتشار گازهای گلخانه ای توسط نخبگان هندی به سبب مصرف آشکار آنها از کالاهای کربن فشرده مانند مسکن، کالاهای صنعتی، حمل و نقل (ایرلاین ها، خودرو های شاسی بلند و غیره) و پوشاک بوده است.
با توجه به این که افزایش انتشار گازهای گلخانه ای مستقیما با سطوح بی سابقه نابرابری ثروت مرتبط می باشد، اگر دولت مالیات بر عایدی سرمایه وضع کند، خیلی از مشکلات را در یک لحظه رفع خواهدنمود.
هند می تواند تامین مالی برنامه خودرا از مالیات بر عایدی سرمایه در سه بخش انرژی سبز، زیرساخت و اقتصاد مراقبت (بهداشت و آموزش) تامین کند.
در سال ۲۰۲۰، دولت وعده ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را به عنوان بسته برای بهبود کووید-۱۹ داد و قرار بود در این برنامه پنج درصد در زیرساخت ها، سه درصد در اقتصاد مراقبت و دو درصد در برنامه انرژی سبز هزینه شود. طرح پیشنهاد شده می تواند در مجموع ۳۸.۶ میلیون شغل بوجود آورد که معادل ۸.۲ درصد از نیروی کار هند است.
هندو نیوز گزارش کرد، با نرخ مالیات بر ثروت حدود ۱.۷ درصد می توان این برنامه را شروع کرد و با افزایش پیش بینی شده افزایش مالیات بر عایدی سرمایه نخبگان هندی می توان این برنامه را تامین مالی کرد که تا انتهای سال ۲۰۳۲ به ۱.۳ درصد کاهش پیدا می کند.
هند باید با الگوبرداری از کشورها ی دیگر دراین زمینه، برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کاری انجام دهد و این برنامه همین طور فرصت خوبی برای رسیدگی به نابرابری و بیکاری فراهم می آورد.



1403/07/27
13:47:37
0.0 / 5
5
تگهای خبر: اشتغال , تولید , حمل و نقل , راه
این پست زمین دار شو را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک