معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد؛

امکان افزایش ظرفیت بانکرینگ به بالای 5 میلیون تن تا دو سال آینده

امکان افزایش ظرفیت بانکرینگ به بالای 5 میلیون تن تا دو سال آینده به گزارش زمین دار شو، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: ظرفیت بانکرینگ هم اکنون حدود 1.5 میلیون تن است و می توانیم در یک تا دو سال آینده، این ظرفیت را به بالای 5 میلیون تن برسانیم.



به گزارش زمین دار شو به نقل از مهر، علی اکبر مرزبان در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) که با حضور مدیرعامل و سایر اعضاء هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از محورهای برنامه توسعه دریا محور ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری، ایجاد فرصت های شغلی، سرمایه گذاری در بنادر، پسکرانه و نوار ساحلی کشور است و استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) از این حیث پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاری های خصوصی در بخش های مختلف دارد.
وی افزود: این بندر یکی از سایت های نفتی کشور به شمار که می تواند در بحث های ترانزیت مواد نفتی از کشورهای همسایه و صادرات که در برنامه هفتم توسعه و توسعه دریا محور به آن اشاره شده، سهم به سزایی داشته باشد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه استان خوزستان در تربیت دریانوردان نقش به سزایی در کشور ایفا می کند و چیزی حدود ۲۲ هزار دریانورد و ۹ مرکز آموزشی و دانشگاهی در این استان داریم، عنوان کرد: این استان با بالاتر از ۳۰ درصد تجارت دریایی کشور پس از بندرعباس در رده دوم قرار دارد و در بحث سوانح هم در محوطه بندر امام خمینی (ره) و پالایشگاه ها، شاهد هیچ سانحه ای در پنج سال قبل نبوده ایم. در صورتیکه شاهد بالاتر از ۵۰۰۰ تردد دریایی در شناورهای مختلف و در عرصه های مختلف در استان خوزستان بوده ایم.
وی اشاره کرد: ابلاغ این سیاست ها، بسیار نویدبخش خواهد بود و روند هم مخصوصاً در عرصه صنعت بانکرینگ (سوخت رسانی دریایی) مطلوب است که در برنامه هفتم و توسعه دریا محور بر آن تاکید شده و باید در آخر این برنامه، ظرفیت به بالای ۵ میلیون تن در سال برسد؛ ظرفیت هم اکنون چیزی حدود ۱.۵ میلیون تن است و می توانیم در یک تا دو سال آینده، این ظرفیت جاری را به بالای ۵ میلیون تن برسانیم.


منبع:

1403/07/28
10:46:32
0.0 / 5
22
تگهای خبر: بانك , ترانزیت , سایت , سرمایه گذاری
این پست زمین دار شو را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
فروش ملک
zamindarsho.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زمین دار شو محفوظ است

زمین دار شو

فروش زمین و ملک