مدیر عامل فورد: شیائومی SU7 عالی است و از آن پیاده نمی شوم! زمین دار شو: مدیران عامل شرکتها به ندرت اعتراف می کنند که از محصولات رقبای خود استفاده می نمایند، اما جیم فارلی(Jim Farley) مدیرعامل شرکت فورد می گوید که یک خودروی برقی شیائومی را از شانگهای چین خریداری نموده و با خود به شیکاگوی آمریکا آورده و در شش ماه گذشته با آن رانندگی می کند. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، چین بالاتر از نیمی از خودرو های برقی جهان را می فروشد و بنظر می رسد حتی خودروسازان غربی نیز خریدار آنها هستند. جیم فارلی در حین صحبت در یک نمایشگاه گفت: شیائومی SU7 عالی است و قصد ندارد این خودروی چینی را رها کند. شرکت شیائومی یک شرکت چینی است که به ساخت گوشیهای هوشمند معروف است و نخستین خودروی الکتریکی خودرا با نام Xiaomi SU7 در ماه مارس ۲۰۲۴ عرضه نمود. این خودروی برقی با وجود ظاهری شبیه به پورشه، در چین با قیمت کمتر از ۲۵ میلیون یوان(حدود ۳۵ هزار دلار) به فروش می رسد. این خودرو شامل سامانه ای است که با دیگر دستگاه های خانه هوشمند شیائومی متصل می شود. تبلیغات در رسانه های اجتماعی حتی پیش از این که شیائومی بتواند این خودرو را به همه مشتریان خود تحویل دهد، علاقه قابل توجهی به این وسیله نقلیه به وجود آورده است که منجر به ثبت بالاتر از ۸۸ هزار سفارش تا پایان ماه آوریل شده است. این شرکت بالاتر از ۲۷ هزار خودرو را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تحویل داده است و انتظار دارد تا نوامبر ۱۰۰ هزار خودروی دیگر را تحویل دهد. مجموع درآمد این شرکت از این خودروی برقی تا حالا ۶.۲ میلیارد یوان(۸۷۰ میلیون دلار) بوده است. لازم به ذکر است که شیائومی هم اکنون خودرو های برقی خودرا خارج از چین نمی فروشد. این نخستین خودروی الکتریکی چینی نیست که جیم فارلی مدیرعامل شرکت فورد را تحت تأثیر قرار داده است. وی در ماه مه به وال استریت ژورنال اظهار داشت که ترتیب ارسال یک مینی ون برقی ۷۷ هزار دلاری را از شرکت «لی اتو»(Li Auto) به میشیگان داده است. این خودروی هفت نفره که مگا(Mega) نامیده می شود، نخستین مدل بطورکامل برقی این خودرو است که دارای جاپایی، صندلی های تاشو و تخت شو، نمایشگر نمایش فیلم و دستیار هوش مصنوعی است. فارلی با این وجود، هشدار می دهد که تسلط چین در بازار خودرو های الکتریکی تهدیدی برای غرب است. وی برای رقابت با شرکت های بزرگ چینی مانند BYD می خواهد رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد. وی در یک پادکست اظهار داشت: به شرکت های صنعتی سنتی، به عنوان فولکس واگن نگاه کنید. خیلی از شرکتها در غرب اهتمام کردند با چین رقابت کنند و الان فقط از پلت فرم های چینی استفاده می نمایند، برای اینکه نتوانستند این کار را انجام دهند. همه ما شاهد آمدن آن بودیم و بدین سبب گفتیم که باید رویکرد متفاوتی در پیش بگیریم. شایان ذکر است که چین از اواخر سال ۲۰۲۱ تا حالا بالاتر از نیمی از خودرو های برقی جهان را به فروش رسانده است. 1403/08/06 11:00:17 0.0 / 5 77 تگهای خبر: دستگاه , شركت , صنعت , فروش این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط درخواست روسیه از اروپا برای مذاکره با اوکراین درباره ی ترانزیت گاز آغاز نوسازی مسکن در بیشتر از ۹۲ هزار نقطه کشور باید در حوزه آمار عملکرد مسکن با مردم صادق باشیم جزئیات دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴