نحوه اشتراک گذاری فایل ها در فضاهای ذخیره سازی ابری به گزارش زمین دار شو، مهم ترین چالش در ارسال فایل به چند نفر از راه رسانه های مختلف، دشواری های ناشی از محدودیت های دسترسی یا سرعت اینترنت و... است. برخی مواقع و در شرایط خاص امکان دارد منجر به قطع دسترسی به رسانه های مورداستفاده شود، این مورد می تواند فرآیند ارسال فایل را بسیار پیچیده کند. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، در بعضی موارد، امکان دارد هیچ راهی برای ارسال فایل به آدرس ایمیل یا دیگر پلت فرم ها وجود نداشته باشد. برای حل این مشکل، میتوان از روش های جایگزین مانند استفاده از فضای ابری Cloud Storage یا ارسال فایل از راه پیام رسان های معتبر بهره برد. این شیوه ها می توانند به شما کمک کنند تا فایل موردنظر را به سادگی و بدون نگرانی از محدودیت ها به دیگران ارسال کنید. برای ارسال آسان فایل های با حجم بالا، بهترین روش استفاده از محیط های ذخیره سازی ابری است. این سرویس ها به شما امکان می دهند تا فایل ها را به سادگی بارگذاری کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. برخی از این خدمات شامل Google Drive، Dropbox و OneDrive هستند. جهت استفاده از این سرویس ها کافی است یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از بارگذاری فایل می توانید لینک اشتراک گذاری را برای اشخاصی که می خواهید فایل را دریافت نمایند ارسال کنید. این شیوه نه تنها سریع و ساده است، بلکه به شما این امکان را می دهد که به سادگی فایل ها را مدیریت کنید. علی اصغر زارعی- مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی، مهندسی فناوری و اطلاعات - در گفتگو با ایسنا، در اینباره اظهار نمود: گوگل درایو، وان درایو و دراپ باکس سه نمونه از خدمات ذخیره سازی ابری هستند که به کاربران امکان می دهند فایل های حجیم را به سادگی بارگذاری نموده و به اشتراک گذارند. به گفته او، این سرویس ها از امنیت بالایی برخوردار می باشند و به شما این امکان را می دهند که به سادگی به فایل های خود دسترسی داشته باشید. جهت استفاده از گوگل درایو، کافی است یک حساب کاربری Google یا Gmail داشته باشید. بعد از ایجاد حساب، می توانید فایل های خویش را بارگذاری کرده و لینک آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این شیوه، مدیریت فایل ها را ساده تر کرده و احتیاج به ارسال ایمیل های حجیم را می کاهد. وی اضافه کرد: جهت استفاده از گوگل درایو ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. بعد از ورود به محیط کاربری می توانید فایل های خویش را بارگذاری کنید. پس از آپلود فایل کافی است روی آن کلیک راست کرده و گزینه Share (اشتراک گذاری) را انتخاب کنید. زارعی اظهار داشت: بعد از اشتراک گذاری فایل در گوگل درایو، یک لینک URL برای آن ایجاد می شود که می توانید آنرا کپی کرده و برای دیگران ارسال کنید. همینطور می توانید آدرس ایمیل اشخاصی را که می خواهید فایل را با آنها به اشتراک بگذارید وارد کنید تا لینک به صورت مستقیم برایشان ارسال شود. در این مرحله، می توانید تعیین کنید که آیا آنها فقط می توانند فایل را مشاهده کنند یا اجازه ویرایش آنرا هم دارند. این امکان به شما کمک می نماید تا کنترل بیشتری بر روی دسترسی به فایل های خود داشته باشید. این کارشناس با اشاره به اینکه در این حالت، ارسال فایل های متنی معمولا از راه Google Docs صورت می گیرد، توضیح داد: کاربر می تواند با کلیک بر روی لینک ارسال شده، به حساب کاربری خود واردشده و فایل را مشاهده یا دانلود کند. علاوه بر Google Docs، سرویس ذخیره سازی ابری دیگری به نام Dropbox هم وجود دارد که امکان ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ها را فراهم می آورد. این دو پلت فرم ابزارهای مناسبی برای همکاری و مدیریت فایل ها به شکل آنلاین هستند. برای اشتراک گذاری فایل ها در Dropbox، ابتدا فایل موردنظر خویش را آپلود کنید. سپس در کنار فایل گزینه «اشتراک گذاری» را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این گزینه و انتخاب «کپی لینک»، یک لینک اختصاصی برای فایل شما ایجاد می شود. شما می توانید این لینک را برای دوستان یا همکاران خود ارسال کنید تا آنها هم به فایل شما دسترسی پیدا کنند. شما می توانید برای اشتراک گذاری فایل ها در Dropbox، آدرس ایمیل افراد را یکی یکی وارد کنید و سپس بر روی دکمه «اشتراک گذاری» کلیک کنید. این کار سبب می شود که افراد لینک فایل را از راه ایمیل دریافت نمایند. در این پنجره، شما می توانید تعیین کنید که آیا شخص موردنظر فقط می تواند فایل را ببیند یا امکان ویرایش آنرا هم دارد. اگر می خواهید فقط فایل قابل مشاهده باشد، گزینه «فقط مشاهده» view را انتخاب کنید. OneDrive یک سرویس ذخیره سازی ابری از مایکروسافت است که به کاربران این امکان را می دهد تا فایل های خویش را به شکل آنلاین ذخیره و مدیریت کنند. با تشکیل یک حساب Outlook، کاربران به ۵ گیگابایت فضای مجانی OneDrive دسترسی پیدا می کنند. برای آپلود فایل ها در این محیط، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. سپس با کلیک بر روی گزینه "آپلود" می توانید فایل های موردنظر خویش را از دستگاه خود برگزیده و به فضای ابری خود اضافه کنید. این فرایند به شما اجازه می دهد تا به سادگی فایل های خویش را از هر نقطه ای که به اینترنت دسترسی دارید مدیریت کنید. این خدمات به شما امکان می دهند فایل ها را به سادگی بارگذاری کرده و لینک اشتراک گذاری آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. منبع: زمین دار شو 1403/11/04 11:47:36 0.0 / 5 8 تگهای خبر: اینترنت , خدمات , دانلود , دستگاه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط خریداران فقیر گاز زیر پای اروپا له می شوند شروع ثبت نام ایران خودرو قطار تهران - وان ترکیه به زودی تیک تاک آماده تعطیلی در آمریکا می شود نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۱