خداحافظی آزادراه ها با پرداخت نقدی عوارض تا تیر ۱۳۹۸ زمین دار شو: معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینكه «تا اختتام سال جاری ۴ آزادراه كشور تجهیز و به صورت آزمایشی تحت پوشش سیستم ستاندن عوارض الكترونیكی یكپارچه قرار می گیرند» اظهار داشت: تا تیرماه سال ۹۸ باز تمامی دروازه های عوارضی آزادراه های كشور تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، خداداد مقبلی به تشریح سامانه ستاندن عوارض الكترونی یكپارچه آزادراه ها پرداخت و گفت: چهار آزادراه «تهران-ساوه، تهران-قم، قزوین-رشت، و قزوین- زنجان» تا آخر سال جاری به این سامانه مجهز می شوند و باقی آزادراه ها تا تیرماه ۹۸ تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت. همین طور نحوه شناسایی خودروها با نصب دوربین های پلاك خوان و اتصال آن به بانك اطلاعاتی پلیس راهور انجام می شود. ایشان سپس بیان داشت: برمبنای قانون راه اندازی پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری بوسیله مشاركت بانك ها یا سایر منابع پولی كشور و آیین نامه اجرایی مربوطه به صورت مشاركتی با حفظ مالكیت وزارت راه و شهرسازی پروژه آزادراهی طی قرارداد مشاركت با دوران ساخت و دوران بهره برداری مصوب و معینی راه اندازی می شود. معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اضافه كرد: بطور طبیعی باید از قبل دریافت عوارض تردد و هزینه های دوران بهره برداری كه ۱۰ درصد درآمد حاصله و همین طور ۱۵ درصد از هزینه های دریافتی از عوارض تردد صرف اقدامات نگهداری آزادراه ها شود. همین طور ۷۵ درصد از كل عوارض دریافتی باز باید صرف استهلاك اصل و سود سرمایه گذاری طرف مشاركت در دوران مشاركت تعیین شده، و سرمایه گذار از عوارض دریافتی به حساب خود واریز نماید. مقبلی با اشاره به اینكه «در حار حاضر طریقه پرداخت عوارض آزادراه ها عموما به روش نقدی و دستی است» اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در سنوات گذشته با همكاری بانك مسكن به صورت پایلوت سامانه ای را مطالعه كرده كه در دو مسیر آزادراهی به صورت پایلوت اقدامات آن فراهم گشته است و دریافت عوارض از كاربران به صورت الكترونیكی است؛ همچون به صورت محدود در آزادراه تهران-قم و همین طور آزادراه تهران-پردیس و آزادراه اهواز-بندر امام در حد یك الی دو گیت، عوارض به صورت الكترونیكی دریافت می شود. وی تصریح كرد: سیستم ستاندن عوارض الكترونیكی یا همان ETC جهت پرداخت الكترونیكی در آزادراه های دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و از سویی خیلی از كشورهای جهان مدت هاست از این فناوری نوین استفاده می نمایند. معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به سامانه ستاندن عوارض الكترونیك بیان داشت: سیستم ستاندن عوارض الكترونیك یا همان ETC در حقیقت پرداخت عوارض بدون توقف نامیده می شود كه در این حالت سپس خریداری برچسب و نصب بر روی شیشه خودرو در حین تردد و بدون توقف در محل دروازه های عوارضی با استفاده از تجهیزات مربوطه، عوارض از حساب شخصی مالك خودرو كسر می شود كه استفاده از این فناوری نوین در مقایسه با پرداخت به روش دستی و سنتی دارای فواید و مزایای قابل توجهی است. مقبلی با اشاره به فواید استفاده از سامانه های ستاندن عوارض الكترونیك اظهار داشت: كاهش زمان سفر، كاهش مصرف سوخت، صزفه جویی در استهلاك خودرو، پرداخت آسان عوارض، كاهش خرابی های روسازی آسفالتی در محل توقف دروازه های عوارض ناشی از ترمز در زمان توقف و آغاز به حركت وسیله نقلیه همچون فواید این سامانه تلقی می شود و خوشبختانه برای استقرار سیستم ETC در كلیه آزادراه های جاده ای كشور شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور قراردادی را در مرداد ماه سال جاری با سرمایه گذاری به نام شركت «سپندار» ﴿سامانه پرداخت نوین آزادراه های كشور﴾ منعقد كرده است. وی ادامه داد: از زمان امضای قرارداد جلسات متعددی جهت بررسی این سامانه با شركت «سپندار»، كارشناسان ذی ربط در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل و مشاور انتخابی طرح جهت سنجش توانمندی این سامانه تشكیل شده و تعداد خطوط عبوری مجهز به سامانه ETC بیشتر از ۴۷۰ لاین عبوری طراحی و تعداد آزادراه های در دست اقدام جهت استقرار لاین سامانه ۲۸ آزادراه مشخص شده است. مقبلی درباب نحوه ارتباطات با كاربران سامانه باز بیان داشت: نحوه ارتباط با كاربران بوسیله تعریف حساب كاربری با استفاده از اپلیكیشن و باجه های نقدی برای خرید تگ جریمه عدم پرداخت عوارض، اطلاع رسانی بوسیله پیامك به كاربر انجام می شود و كاربر ظرف مهلت مقرر باید حساب كاربری خودرا شارژ كند و در غیر این صورت مراتب تخلف در سوابق خودرو تثبت می شود و در مراجعات بعدی با دیركرد مبلغ پرداختی از حساب كاربر ستاندن خواهد شد. این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اضافه كرد: هم اكنون بیشتر از ۲۰ درصد از ترافیك عبوری از پرداخت عوارض خودداری می كنند كه با اجرای این طرح سوژه ۱۰۰درصد قابل رفع خواهد بود. بعلاوه حركت بدون توقف خودروها، تسریع در زمان سفر، یكنواختی ترافیك و افزایش ظرفیت عبوری آزادراه ها، كاهش هزینه های سوخت و پیشگیری از آلودگی هوا، مدیریت بهینه حمل ونقل در ایستگاه ها، ستاندن عوارض عادلانه برمبنای مبلغ مصوبه توسط سیستم باز مزایای سیستم ستاندن عوارض الكترونیك یكپارچه شمرده می شود. 1397/12/01 14:27:56 5.0 / 5 4228 تگهای خبر: بانك , بانك مسكن , بهره برداری , جاده این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط صعود تورم ژاپن پوتین و زلنسکی به تمدید قرارداد ترانزیت گاز نه گفتند مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی انتخاب شد مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 در تویوکارا نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۳