بازار سیاه اتوبوس های اربعین و پاسخ راهداری؛ مشكل كمبود اتوبوس حل شد، با متخلفان برخورد می شود به گزارش زمین دار شو به دنبال سودجویی برخی رانندگان اتوبوس برای فروش بلیت های اربعین و به وجود آمدن بازار سیاه بلیت در ترمینال های مسافربری تهران، مدیركل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود: مشكل كمبود اتوبوس و عرضه بلیت سفرهای اربعین با بازگشت رانندگان حل شد و مردم اگر شاهد هر تخلفی همچون گرانفروشی در این زمینه بودند، گزارش دهند تا به سرعت با متخلفان برخورد نماییم. به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، در این روزها كه اوج سفرهای زوار اربعین است و پایانه های مسافربری بیشترین تقاضا را به خود می بینند، خبرهایی از سودجویی برخی رانندگان اتوبوس و تخلفات آنها منتشر می شود و مسافران از گرانفروشی بلیت های ۱۵۲ هزار توماننی مهران-تهران و رسیدن قیمت آن به ۲۵۰ تا حدود ۵۰۰ هزار تومان می دهند.به گفته برخی مسافران حاضر، در این میان شركت های تعاونی به رانندگان كه در این شرایط حاضر نیستند با نرخ مصوب اعلام شده به مسافران اربعین سرویس دهی كنند، می گویند هنگام سوار شدن نرخ های اضافه را از مسافران دریافت كنید و روز گذشته قیمت های عجیب و غریبی از ۱۰۰ هزار تومان تا بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان بسته به نوع اتوبوس ها بعنوان مبالغ اضافه از مسافران دریافت شده است.باقر جوان -مدیركل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: روز گذشته به سبب رفتن خیلی از اتوبوس ها به سمت مرزهای كشور با كمبود عرضه بلیت اتوبوس مواجه بودیم و با تخلفات در این زمینه برخورد كردیم اما امروز همه ترمینال های مسافربری پایتخت مشكلشان با بازگشت رانندگان برطرف شد و از همه مردم می خواهیم در صورت دیدن تخلفات سازمان راهداری و دیگر دستگاه های نظارتی را باخبر كنند تا با آنها برخورد نماییم.وی با اشاره به افزایش پنج برابری تقاضا در ترمینال های مسافربری تهران و توقف مقطعی عرضه بلیت اتوبوس، اضافه كرد: برمبنای آخرین گزارش های موجود طی روزهای گذشته سفرهای زوار به اوج خود رسیده و آمارها نشان داده است كه روز گذشته بالغ بر ۲۳۰ هزار زائر در مرز مهران حضور داشتند كه بیشتر از ۱۸۳ هزار زائر از مرز خارج شدند و این روند نیز طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت اما مردم گزارش تخلفات ترمینال های مسافربری، شركت ها، تعاونی ها یا رانندگان اتوبوس را بوسیله سامانه پیام كوتاه ۱۰۰۰۱۴۱۴ یا تلفن گویای ۱۴۱ به اطلاع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برسانند تا با متخلفان برخورد كرده و حق مردم را از آنها بگیریم.مدیركل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاكید بر اینكه در صورت مشاهده تخلف یا گزارش آن از طرف مردم ضمن بازگشت و استرداد وجه اضافی دریافت شده از مسافران با راننده، صاحب اتوبوس و دیگر متخلفانی كه در این زمینه نقش داشته اند نیز به صورت جدی و به سرعت برخورد می نماییم، افزود: وقتی مسافر زیاد است و رانندگان می توانند سریع مسافر را به مرز رسانده و برگردند و از طرف دیگر بیشتر از ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی را در اختیار زوار قرار دادیم نباید چنین مشكلاتی به وجود بیاید و رانندگان نیز نباید زیاده خواهی كنند.جوان اظهار داشت: اتوبوس هایی كه به پایانه های مرزی می آیند اگر زائری باشد باید آنرا به مقصد مشخص شده برسانند و در غیر این صورت باید به سرعت به ترمینال مسافربری مبداء برای سرویس دهی به دیگر زوار برگردند و بر این روند به دقت نظارت می شود و الان نیز وضعیت مناسبی در این زمینه وجود دارد اما به مردم سفارش می نماییم از اتوبوس و وسایل نقلیه شناسنامه دار بهره برده یا باخودروی شخصی شان به مرزها بیایند و از ماشین های شخصی و رانندگان بی شناسه كه نمی توان روی آنها نظارت و كنترلی داشت استفاده نكنند. منبع: زمین دار شو 1398/07/19 22:57:33 5.0 / 5 4449 تگهای خبر: جاده , حمل و نقل , دستگاه , راه این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط صعود تورم ژاپن پوتین و زلنسکی به تمدید قرارداد ترانزیت گاز نه گفتند مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی انتخاب شد مزایای رزرو لندیگرافت از بندر آفتاب نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۴