تكلیف عوارض میلیاردی رانندگان چه می شود؟ به گزارش زمین دار شو، در شرایطی كه معاون وزیر راه از ارسال پیامك به رانندگان ماشین های عمومی و سنگین برای پرداخت عوارض الكترونیكی هشت ماهه گذشته آزادراه ها اطلاع داد و رئیس اتحادیه سواری كرایه گفته است كه رانندگان این اتحادیه نمی توانند این مبالغ هنگفت را به صورت یكجا پرداخت كنند، معلوم نیست این عوارض میلیونی برای سه هزار راننده ماشین های سواری كرایه بین شهری چگونه می خواهد پرداخت شود؟ به گزارش زمین دار شو به نقل از ایسنا، الكترونیكی شدن پرداخت عوارض آزادراه های كشور از اواخر سال قبل آغاز و در چهار آزاد راه كشور به صورت آزمایشی اجرایی شد. در این آزادراه ها گرچه دیگر خبری از توقف ماشین در عوارضی ها و ایجاد ترافیك نبود و مردم از راه سامانه های اینترنتی، پیامكی و اپلیكیشن های موبایلی آنرا پرداخت می كردند اما در این میان بعضی از رانندگان بخصوص رانندگان خودرو های عمومی و سنگین مدعی شده بودند كه نمی توانند عوارض خویش را پرداخت كنند چون كه به آنها اطلاع رسانی نشده است. بهنام داودی -مدیركل بهره برداری آزادراه های كشور- حدود سه ماه پیش درباره شیوه پرداخت و احتمال قسطی شدن عوارض الكترونیكی آزادراه های كشور برای ماشین های عمومی و سنگین كه اتفاقا جزو پرترددها هم محسوب می شوند، به ایسنا اظهار داشت: به علت بالا بودن مبالغ عوارض بعضی از این خودرو ها، پرداخت آن به صورت قسطی تصویب شده و بزودی فرایند و چگونگی آن به مالكان خودرو ها ابلاغ خواهد گردید. این در شرایطی است كه خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل كشور - در اینباره در گفتگو با ایسنا اظهاركرد: برای محاسبه و پرداخت عوارض ماشین های عمومی و سنگین احتیاج به شناسایی آنها داشتیم كه این كار از راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی انجام شد و پیامك پرداخت عوارض به آنها در حال ارسال است. وی تصریح كرد: از مردم خواهش می نماییم تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نمایند تا جریمه یا دیركرد برای آنها در نظر گرفته نشود. وی در پاسخ به سوالی درباره اینكه قبل از این قرار بود پرداخت عوارض الكترونیكی آزادراهی برای خوردوهای عمومی و سنگین به علت اینكه برایشان طی هشت ماهه گذشته پیامكی ارسال نشده بود و خبری از میزان بدهی شان نداشتند، قسطی شود و آیا این اتفاق می افتد یا خیر؟ اظهار داشت: مرحله ای كردن پرداخت عوارض الكترونیكی آزادراه ها مساله ای است كه می توان روی آن بحث و بررسی بیشتری انجام داد اما از مردم خواهش می نماییم اگر برای آنها پیامكی ارسال شد نسبت به پرداخت عوارض شان از همان طریق یا شیوه های دیگر اعلام شده، اقدام نمایند چون كه سازندگان آزادراه ها هم بعد از ماه ها تاخیر منتظر دریافت پول خود هستند و فعلا پرداخت عوارض الكترونیكی آزادراه ها برای خودرو های سنگین و عمومی قسطی نیست. اعلام این خبر واكنش هایی را از جانب رحمت حاج محمدعلی، رئیس اتحادیه سواری كرایه به دنبال داشت، وی در اینباره به ایسنا اظهار داشت: حدود ۳۰۰۰ راننده در چهار آزادراه كشور كه عوارض شان به صورت الكترونیكی پرداخت می شود، در تردد هستند كه اخیرا بعد از هشت ماه پیامك عوارض الكترونیكی برای آنها به تدریج ارسال شده است. آنها بین ۵۰۰ هزار تومان تا بیشتر از دو میلیون تومان عوارض آزادراهی برایشان پیامك شده است كه حتی اگر حداقل این مبلغ را هم برای همه سه هزار نفر محاسبه نماییم به عددی معادل ۱.۵ میلیارد تومان می رسد. وی ادامه داد: راننده ای كه هر روز كار می كند و درآمد یومیه اش بسته به كار روزانه اوست چگونه می تواند هزینه های میلیون تومانی را بابت عوارض آزادراهی كه بعد از هشت ماه برای او پیامك می شود پرداخت كند؟ اگر می خواهند این هزینه را از راننده ها دریافت نمایند، باید ضمن در نظر گرفتن تخفیف های مذكور، آنرا بگونه ای به صورت مرحله ای و قسطی از رانندگان دریافت نمایند كه به آنها فشار نیاید. با حساب و كتابی ساده می توان دریافت كه این عوارض برای رانندگان چهار مسیر آزادراه های الكترونیكی چقدر باید پرداخت كنند؟ بعنوان مثال در راه تهران-ساوه یك راننده اگر ۵۰۰۰ تومان در راه رفت پرداخت كند، با احتساب ۶۰ سرویس به صورت رفت و برگشت در ماه مبلغی معادل ۳۰۰ هزار تومان عوارض را باید پرداخت كنند كه این مبلغ با در نظر گرفتن هشت ماهی كه به آنها پیامكی ارسال نشده به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می رسد حالا تصور كنید این عدد امكان دارد برای آزادراه های دیگر كه دولتی نیستند و بهره بردار بخش خصوصی دارند و نرخ شان بالاتر است، به چه اعداد و ارقامی برسد؟ با این وضعیت باید دید كه چه اتفاقی برای رانندگانی می افتد كه باید یك شبه حساب عوارض میلیونی خویش را تسویه كنند و اگر این اتفاق نیافتد چه پیامدهایی برای آنها خواهد داشت، آیا مشمول جریمه می شوند یا آنكه عوارض الكترونیكی شان مشمول تخفیف های قانونی و پرداخت مرحله ای و قسطی می شود؟ 1398/09/03 09:41:55 5.0 / 5 4067 تگهای خبر: اینترنت , بهره برداری , جاده , حمل و نقل این پست زمین دار شو را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط آماده شنیدن مشکلات بخش خصوصی هستیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی انتخاب شد اتصال ریلی رشت - آستارا از اولویت های لجستیکی کشور است مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 در تویوکارا نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۴